Heh. Omaa kivaa. On ehkä hieman eri asia, jos markkinoi kehitysapua tai kehittämisapua. Kehitysapua tosiaan... :D

Mutta palatakseni taas markkinointiin, niin se on vaan homma, joka on tehtävä. Homma siinä missä muutkin. Wikipediassa alkaa markkinointi muuten näin: "Markkinointi on vaihdantaan perustuva yritystoiminnan näkökulma. Markkinoinnin tarkoitus on luoda arvoa asiakkaalle ja voittoa yritykselle. Tyypillisesti markkinointi on pitkäjänteistä ja hidasta toimintaa jonka tulokset näkyvät vasta pitkän ajan kuluttua. Markkinointi tarkoittaa paljon enemmän kuin pelkästään mainontaa ja myyntiä. Operatiivinen markkinointi tähtää yleensä uusien asiakkaiden hankintaan tai nykyisten asiakkaiden tyytyväisyyden parantamiseen ja aktivoimiseen."

Että osaa alkaa kapulakielisesti. Itselleni särähtää korvaan heti tuo "voittoa yritykselle". No niinhän se on. Jokainen yrittää hoitaa voita ja makkaraa leivän päälle, kuten sanonta kuuluu. Itse olen vaan niin pahuksen tiukasti sitä mieltä, että voittoa pitää tulla molemmille osapuolille, että yksipuolisena tuo sana tuntuu jopa tuossakin pahalta.

Markkinoinnin ehkä pahin ja paras juju taitaa olla se, että tajuaa miten paljon rahaa siinä voi heittää hukkaan. Eikö näin? Siis voi laittaa hienoon asiaan rahaa vaikka kuinka paljon, eikä saa mitään tulokseksi. Toisaalta pienellä panoksella voi saada paljon. Onneksi itse olen päässyt näkemään jo muutamia huonoja esimerkkejä ja kiitos Ystäväni siitä, että oppia on tullut markkinoinnin osaajalta. :) Oi niitä aikoja, kun asioita päiviteltiin.

Kaikki hyvin siis, kunhan ei tarvitsisi puhelimessa puhua. :)