Ihana päivä. Tuo auringonpaiste on niin virkistävää. Hymyilyttää ihan ajatuskin siitä, että kävelen pian ovesta ulos ja pysyn siellä ainakin pari tuntia. Koko päivä on ollut yhtä ideatulvaa, luovuutta ja sekaan on sopinut pari hienoa löytöäkin. Mikä voisi olla parempaa. :)

Pistinpä postiin yhden työpaikkahakemuksenkin, vaikka sinne en kyllä pääsekään. No, paikka olisi varmasti riittävän haastava ja sen takia oli mukava laittaa hakemus postiin. Jännä tehdä eteenpäin kahta erilaista asiaa, toisaalta hakea töitä ja toisaalta edistää omaa yrityshommaa. Aina kun toinen tökkää, niin ottaa ja katsoo mitä toisen eteen voisi tehdä. Itse asiassa tänään aukeni - tai raottui - sellainenkin mahdollisuus, että tulovirta yrittäjänä voisi olla taattu ilman suunnatonta markkinointiponnistusta. Siis yrittäjän ongelmahan on se, että työt ei yleensä tipahda suoraan syliin niitä haeskelematta, vaikka sitäkin on sattunut.

Pomppiipa nämä ajatukset. Niin oikeastaan yrittäjyyden, tai tarkemmin sanoen pienyrittäjyyden, suurin ongelma on saada aika riittämään kaikkiin yrittämisen osa-alueisiin. Vaikka osaaminen kaikkeen riittäisikin, niin mistä se aika repäistään. Yö on hyvää aikaa ja aika tehokkaasti olenkin oppinut elämään paljon vähemmällä yöunella kuin ennen. Sekin tosin tuppaa ottamaan takaisin välillä vähän rankemmin eli joskus kerran - pari kuukaudessa tämä äiti on maailman äkäisin äiti ja äkäisyyden jälkeen sammuu vaikkapa klo 20 yöunille.

Markkinointi on itselläni selvästi se osa-alue, joka vaatii aina eniten ajatustyötä ja kekseliäisyyttä ja vaivannäköä. Se ei ole pakkopullaa, mutta jostain syystä koen sen kynnyskysymykseksi. Pitäisi ottaa yhteyttä yrityksiin ja myydä omaa osaamistaan... Siinä se sana tuli. Myydä. Olen myyntihenkinen, mutta varsinkin, jos myynnin pitää tapahtua puhelimitse, niin se ei toimi. Toiset sen osaa ja toiset ei. Olen ehkä liian raaka itselleni, mutta pidän itseäni todella kehnona "puhelinmyyjänä".

Aurinko paistaa edelleen. Sain tuosta idean, että kun illalla taas istahdan tähän, niin mietin vähän tuota markkinointia. Miten sen voisi hoitaa niin, että se ei olisi riippakivi...